Wednesday 10 July 2013

ALHAMDULILLAH RAMADHAN DATANG LAGI...:)

Assalamualaikum...

Hari nie merupakan first day puasa bagi tahun 2013 dan sekali lagi aq berpuasa bersama kawan2 dan tanpa family. Sekali lagi aq berpuasa di bumi arau dan bukanlah di perak, apa2 pown lpas abis je exam nie bleh la blik n berpuasa bersama mak abah n familyku...walaupown sedih xdapat bersahur dan berbuka bersama keluarga tapi aq bersyukur sangat kerana masih diberi peluang dan dipanjangkan umur untuk bertemu dengan ramadhan pada tahun ini dan masih diberi peluang untuk melakukan ibadah puasa dan mengutip pahala yang berganda pada bulan ini. Ini kerana pada tahun akan datang masih belum tentu kita semua dapat bertemu semula dengan bulan yang penuh barakah ini.



 Pada bulan puasa tahun ini juga aq perlu menghabiskan final exam, ini kerana masih ada last paper yang mesti aq duduki sebelum cuti semester bermula. Bukan itu sahaja sebelum aq bercuti aq harus submit tajuk final projek aq.


 Hmmm....sabar je la kan, org kata bersusah2 dahulu, bersenang2 kemudian....
Owhhh ye, tahun nie sekali lagi aq x tngok pengumuman puasa kot, pas2 mula la rasa mcm bkn bulan puasa je, ye la xtengok org umum puasa, tapi kwn aq kata xtngk umum puasa xpe jngn xtngk time umum raya...hahahaha...tapi bagi aq dua2 2 pnting bkn apa bkn bleh selalu dengar pngumuman yg mcm 2 setahun 3 kali je ye la umum puasa, raya n raya haji bukannya ada sepanjg tahun.


Semalam aq sempat mesej kwn2 sek aq dulu ucap selamat berpuasa n mintak maaf mana tau kot ada buat salah yg aq xsedar...so dekat sini jugak aq nk ucapkan selamat berpuasa pada seluruh umat islam didunia ini dan aq ingin memohon maaf kalau ada salah dan silap sama ada yg aq sedar mahupown yg aq xsedar...sama2 la kita mencari barakah dibulan ramadhan dan perbanyakkan amalan....:)



No comments:

Post a Comment